ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی

ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی
05 سپتامبر 2023

ضد افتاب ها، محصولاتی هستند که برای جلوگیری از آسیب های ناشی از تابش مضر نور خورشید بر روی پوست استفاده می شوند.

نور فرابنفش باعث پیری زودرس و حتی سرطان پوست می شوند. در این روزهای پرتابش نور خورشید، استفاده از ضد افتاب های فیزیکی و شیمیایی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله از سایت کلینیک زیبایی دکتر سالومه مودت به بررسی این موضوع میپردازیم.

نحوه کار ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی

ضد آفتاب های فیزیکی شامل موادی و حاوی عناصری مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند که با انعکاس نور، از جذب تابش خورشید جلوگیری می کنند. این نوع ضد افتاب ها برای پوست های حساس و چرب مناسب تر هستند.

ضد آفتاب های شیمیایی، حاوی مواد شیمیایی هستند که با جذب نور خورشید، پوست را محافظت می کنند. این نوع ضد افتاب ها حاوی موادی مانند اکسید روی، اوکسی بنزون و اوکسی سالات هستند که با جذب نور خورشید، تابش مضر را به حرارت تبدیل می کنند و از جذب آن توسط پوست جلوگیری می کنند.

همچنین، برای جلوگیری از سوختگی پوست، بهتر است در ساعات اوج آفتاب (بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر) خارج نشوید و از لباس هایی با بافت و پوشش مناسب و کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی در هر دو نوع پوست بسیار حائز اهمیت است. این محصولات باید حتما قبل از خروج از خانه، بر روی پوست به صورت یکنواخت و با توجه به نوع پوست استفاده شوند. همچنین، کرم باید به دور از آفتاب و در دمای مناسب نگهداری شوند تا کارایی آن حفظ شود.

مطالعه مقاله‌ لیزر در کرمانشاه را به شما توصیه می‌کنیم.

در عکس زیر مشاهده میکنیم که ضد آفتاب فیزیکی نور های مضر را منعکس میکند، ضد آفتاب شیمیایی آنها را جذب و ضد آفتاب های هیبرید هر دوی این کار ها را انجام میدهد.

کدام یک از ضد آفتاب ها بهتر است؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده، ترکیبات موجود در کرم های ضد آفتاب فیزیکی برای پوست های حساس مناسب تر هستند و پوست را تحریک نمی کنند؛ اما روی پوست باقی می مانند و ممکن است احساس سنگینی و مزاحمت ایجاد کنند.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی بافت لطیف تری دارند و برای انواع پوست با رنگ های مختلف مناسب هستند؛ علاوه بر این در مقابل رطوبت و تعریق مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند؛ اما برای جذب به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند.

دیدگاه کاربران

5 دیدگاه

دیدگاه های این نوشته

  1. […] این در برابر نور خورشید آسیب پذیرتر است. خواندن مقاله ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را هم برای انتخاب بهتر ضدآفتاب به شما پیشنهاد […]

  2. […] نوع توت و آلو سرشار از آنتی اکسیدان است. خواندن مقاله ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را هم برای انتخاب بهتر ضدآفتاب به شما پیشنهاد […]

  3. […] نوع توت و آلو سرشار از آنتی اکسیدان است. خواندن مقاله ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را هم برای انتخاب بهتر ضدآفتاب به شما پیشنهاد […]

  4. […] جلوی آسیب‌های ناشی از آن‌ها را بگیرد. خواندن مقاله ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را هم برای انتخاب بهتر ضدآفتاب به شما پیشنهاد […]

  5. […] و جلوی آسیب‌های ناشی از آن‌ها را بگیرد. خواندن مقاله ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را هم برای انتخاب بهتر ضدآفتاب به شما پیشنهاد […]